Jasno
25°
Bratislava
Anastázia
30.4.2024
Tieto firmy sú dôkazom, že sa TO aj na Slovensku dá robiť inak: Ľudia sa vďaka nim majú lepšie
Zdielať na

Tieto firmy sú dôkazom, že sa TO aj na Slovensku dá robiť inak: Ľudia sa vďaka nim majú lepšie

Zdroj: Pixabay.com

Nielen zisk, ale aj ochrana životného prostredia sa pre mnohé firmy stáva na Slovensku prioritou. Tu je len pár z nich, ktoré robia náš svet krajším.

Ak sa na našej planéte chceme mať dobre, musíme sa o ňu starať. To sa dá robiť iba tak, že budeme hľadať nové spôsoby, ako znižovať množstvo odpadu, chrániť životné prostredie a hľadať nové ekologickejšie materiály na výrobu produktov.

Nielen vo svete, ale aj na Slovensku máme firmy, ktoré sa snažia o ekologickejší prístup k prostrediu a spotrebiteľom. Tu je len pár z nich, ktorých poslaním je, aby sme sa tu mali lepšie. 

Nosene

Celosvetovou ekologickou záťažou je práve oblečenie. Nielen jeho výroba, ale aj následná recyklácia je obrovským problémom. S novou myšlienkou, ako starším šatám vdýchnuť nový život, prišiel projekt Nosene.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Nosene® (@nosene),

Nejde totiž o klasický second hand. "Príbeh NOSENE začal v roku 2015, keď sa Jakub Ptačin dopočul o petícii proti vzniku domu pre týrané ženy. V rovnakom období rozmýšľal nad založením sekáču, aký poznal zo západnej Európy – pekné a voňavé veci prezentované vkusne a so štýlom. Žiadne nahádzané veci na kopách, žiadne poškodené oblečenie. Ani zbytočnosti okolo. Po jednej nevinnej debate s Katkou Hutyrovou sa rozhodli, že do toho idú spolu. Otvorili sme prvú predajňu v pasáži na Michalskej ulici. Už v roku 2015 sme začali prešívať oblečenie, lebo nás hnevalo koľko odpadu vidíme okolo seba," priblížili ideu zakladatelia Nosene.

Créeme

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa créeme (@creeme_official),

"Už v roku 2013 vyšla štúdia vo výskumnom ústave textilnej chémie, kedy zobrali vzorky z trhu a zistili, že hlavne v spodnej bielizni sa nachádzajú karcinogénne látky, a že najhoršie je používanie výrazných farieb práve kvôli tomu, že sa vo farbách vyskytujú ťažké kovy. A keďže je spodná bielizeň najbližšie v kontakte s ľudským telom, tak preto chceme využívať nefarbený textilný materiál," priblížili myšlienku slovenskej organickej spodnej bielizne značky Créeme

Ecoheart

Slovensko má už aj svoju eko kefku, ktorá sa dá bežne kúpiť v drogérii. "Ručne opracované telo kefky je tvorené zo 100% bambusu. Bambus vo svojom prirodzenom prostredí rastie extrémne rýchlo a práve preto vyrábame časť našich kefiek v Číne. Náš produkt je tak dlhodobo udržateľný. Tak akosi veríme, že to s nami nie je úplne zlé. Že kolektívne vedomie existuje. Že vieme, že nemáme kam inam ísť. Ecoheart je pre nás spôsob, ako robiť dobro," tvrdia ľudia, ktorí sa takto svojou časťou chcú pričiniť o ochrany planéty. 

Lidl zrušil distribúciu papierových týždňových letákov

Trvalá udržateľnosť nie je pre Lidl prázdnym pojmom, namiesto slov podniká diskont ako zodpovedná spoločnosť konkrétne kroky na ochranu životného prostredia. Najnovšie sa rozhodol úplne zrušiť distribúciu týždňových letákov do domácností. Vďaka opatreniam z posledných rokov ušetrí celkovo viac ako 4000 ton papiera ročne. Ušetrené finančné prostriedky sa diskont rozhodol investovať do výrazne a dlhodobo znížených cien zákazníkmi obľúbených výrobkov. 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Lidl Slovenská republika (@lidlsk),

„Kríza spojená so šírením nového korona vírusu významne zasiahla nás všetkých, no zároveň ukázala, že sa dá fungovať aj inak než sme boli doteraz zvyknutí. Veľa sa teraz hovorí o návrate k normálu, ale práve normál predstavoval v mnohých ohľadoch problém a práve teraz máme šancu prehodnotiť naše aktivity a ich dopad na prírodu a životné prostredie,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing, a dodal: „Rozhodli sme sa významne znížiť našu spotrebu papiera. Sme presvedčení, že informovať o našej ponuke sa dá aj inak, ekologickejšie a pritom stále efektívne. Veríme, že aj ďalšie firmy prehodnotia svoju zodpovednosť k životnému prostrediu a začnú sa správať ekologickejšie. Dlhodobo motivujeme našich zákazníkov k odoberaniu elektronických newslettrov, sledovaniu ponúk na našej webovej stránke, facebookovom profile či aplikáciách. Tlačené letáky po novom zákazníci nájdu už len v našich predajniach a vo vybraných novinách.“ Rozhodnutie Lidla oceňujú aj samotní zákazníci. Až 86% z celkového počtu 14 200 hlasujúcich uprednostnilo na facebookovom profile diskontného reťazca online verziu letáku pred jeho tlačenou podobou.

„Sme si vedomí našej zodpovednosti, a preto sa sústredíme na to podstatné – na našich zákazníkov. Tak ako sme robili všetko pre to, aby si mohli u nás nakúpiť všetko potrebné počas koronakrízy, môžu sa na nás spoľahnúť aj naďalej. Zákazníkom ponúkame výrazné a dlhodobé zlacnenie množstva výrobkov, s Lidlom totiž šetríte na správnom mieste,“ uzavrel M. Nagy.

Kvitok

Náš trh je zaplavenými rôznou bio kozmetikou od svetoznámych značiek. Pritom kvalitnú a overenú bio kozmetiku máme aj na Slovensku.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa ? slovak natural cosmetics ? (@kvitok.sk),

"Kozmetiku Kvitok vyrábame z čisto prírodných surovín, a až na kozie mlieko či včelí vosk, ide o suroviny rastlinného pôvodu. Všetky produkty vznikajú v okr. Humenné, v nových väčších priestoroch, ktoré sú obklopené malebnou prírodou Vihorlatských vrchov. V našej ponuke nájdete vegánske/vegetariánske kozmetické produkty pre komplexnú starostlivosť o pleť, telo či vlasy nielen zvonku, ale aj zvnútra," ozrejmila svoje produkty zakladateľka značky Kvitok Martina Dudová.

 

Najčítanejšie