Túžite po dlhej hrive? Vieme, čo dopomôže k rýchlejšiemu rastu vlasov!

19.03.2015 14:48 Preženu.sk Top trendy
Túžite po dlhej hrive? Vieme, čo dopomôže k rýchlejšiemu rastu vlasov! Zdroj: Thinkstockphotos
Išli ste si dať ku kaderníčke podstrihnúť končeky a ona vám neúprosne „odcvakla“ 15 centimetrov? Neostáva vám nič iné, ako čakať, kým vám vlasy opäť narastú. Tento proces však môžete urýchliť!

Poradíme vám, ktoré potraviny podporujú rast vlasov. Vďaka nim sa doba čakania na dlhú hrivu skráti a už onedlho budú vaše vlasy ako predtým. Čo k tomu potrebujete?

Esenciálne mastné kyseliny

Esenciálne mastné kyseliny sú špecifické tuky, ktoré sú dôležité pre správne fungovanie organizmu, avšak telo nie je schopné si ich samo vyrobiť. Preto ich musíme prijímať v strave. Dostatok týchto tukov posilňuje vlasy a bráni ich lámavosti. Bohatým zdrojom omega-3 mastných kyselín sú ryby, vlašské orechy, avokádo alebo ľanové semienka.

Vitamín C

Kolagén obaľuje naše vlasové vlákna tak, aby boli poriadne pevné. Ale tým, ako starneme, máme kolagénu čím ďalej, tým menej a vlasy tak majú väčší sklon k lámavosti, v dôsledku čoho sa spomalí aj ich rast. Preto je nutné kolagén doplňovať, a to prostredníctvom vitamínu C, ktorý ho v tele pomáha obnoviť. Denne by ste tak mali zjesť aspoň 250 g jedla s týmto vitamínom. Hlavným zdrojom je červená paprika, citrusové plody, lesné plody, ale aj karfiol a kapusta.

Zdroj: Thinkstockphotos

Vitamíny skupiny B

Okrem dostatočného prísunu vitamínu C si zaistite aj tie zo skupiny B. Zatiaľ čo prvý zmienený pomáha hlavne spevneniu a skvalitneniu vlasov, vitamíny B zase zabezpečujú rýchlejší rast. Najviac vitamínov zo skupiny B nájdete v orechoch, hnedej ryži, ovsených vločkách, hovädzom mäse, vajciach sójových bôboch alebo strukovinách.

Železo

Ak chcete trochu urýchliť rast vlasov, potom by ste mali jesť čo najviac potravín obsahujúcich železo. Zaraďte si do jedálnička strukoviny, špargľu, kapustu, tmavé mäso a nevyhýbajte sa ani vnútornostiam.

Zdroj: Thinkstockphotos

Oxid kremičitý a zinok

Nedostatok zinku spôsobuje nielen vypadávanie vlasov, ale aj spomalenie ich rastu. Oxid kremičitý zase vlasy posilňuje a dodáva im žiadaný lesk. Tieto minerály sú bohato zastúpené v uhorke, mangu, zelenom šaláte, fazuliach, zeleri, vajciach, para orechoch alebo pekanových orechoch.

Vitamín E

Ďalší z vitamínov, ktoré sú dobré pre rast vlasov, je vitamín E. Jeho dostatok vám v tele poriadne rozprúdi krv, hlavne v pokožke hlavy, čo napomáha rýchlejšiemu rastu vlasov. Takže si nabudúce dajte do nákupného košíka mlieko, maslo, slnečnicový olej a mandle.

Zdroj: prozeny.blesk.cz

Máte tip na skvelý domáci recept? Pošlite nám ho!

TV Program

05:50 Krimi
06:25 Noviny TV JOJ
07:10 Dr. Dolittle 3
05:20 Súdna sieň
06:00 Súdna sieň
07:25 Chytrák a dvaja spoločníci
05:25 Staroveké proroctvo
06:05 Keď je pečenie umenie III.
06:35 Keď je pečenie umenie III.
05:30 Nezvyčajná cesta Nilsa Holgerssona
05:45 Ruby z dúhy I.
06:00 Rozprávanie o víle Amálke
05:10 S láskou, Rosie
07:05 Vášeň mezi řádky
09:05 Perfektní prázdniny