Polojasno
Bratislava
Radomír, Albín
1.3.2024
Stále sa vám nedarí zhodiť kilá navyše? 5 rituálov, ktoré vám zaručene pomôžu schudnúť!
Zdielať na

Stále sa vám nedarí zhodiť kilá navyše? 5 rituálov, ktoré vám zaručene pomôžu schudnúť!

Zdroj: Profimedia

Možno už konečne nastal čas splniť svoje sľuby a predsavzatia, že schudnete, však? Chce to určite vytrvalosť a odhodlanie, ale pomôcť vám môžu aj tieto drobné zmeny v životnom štýle.

1. Pred každým jedlom vypite pohár vody  

Prvý rituál vám pomôže doplniť pitný režim a naplniť žalúdok, aby v ňom už nebolo toľko miesta na nasledujúce lahodné pokrmy. Pohár vody pite rituálnym spôsobom. Mal by to byť zakaždým rovnaký pohár určený iba na tento a žiadny iný účel. Vodu si nechajte nejaký čas odstáť a voľte chladnejšiu neperlivú vodu z kohútika, alebo svoju obľúbenú neperlivú minerálku. Tento pohárik by mal byť pre vás pripravený zakaždým, keď budete chcieť niečo zjesť. Uvidíte, že to pomôže! 

2. Nejedzte pri čítaní ani pri sledovaní televízie 

Sledovanie televízie, alebo čítanie pri jedle, sú zlozvyky, ktoré jednak často dvíhajú adrenalín, pokiaľ sa nepozeráte práve na rozprávky, a jednak vás podvedome prikovajú k obrazovke na oveľa dlhšiu dobu, kedy zároveň konzumáciu jedla ani nevnímate. Veľakrát neviete, ako jedlo chutí, zjete ho nielen rýchlo, alebo podľahnete chrumkaniu v podobe čipsov a iných slaných pochutín. Táto konzumácia jedla je  zdraviu škodlivá a neuvedomená. Jedlo by sa malo konzumovať rituálne pomaly, v pokoji a s uvedomovaním si každého sústa, ktoré vložíte do úst. 

unsplash/jeshoots

3. Plánujte vopred a zapisujte si, čo ste zjedli  

Ďalšou rituálnou činnosťou sa môže stať zaobstaranie si zápisníka, do ktorého si môžete vopred vpisovať plány na nákup potravín a všetko, čo z nich budete variť či inak pripravovať, ale tiež naozaj poctivo zapisovať všetko to, čo bolo v daný deň vami skonzumované. Tento zápisník vám umožní sebareflexiu a spätnú väzbu, kedy možno v údive žasnete nad tým, čo všetko sa zmestí do vášho žalúdka. Zápisník a ceruzku majte iba na tento účel a zapisujte dôkladne a v pokoji. Dôležité je byť úprimný, a to predovšetkým sám k sebe!  

4. Motivácia k chudnutiu a pozitívne myslenie  

Chudnutie by nikdy nemalo prebiehať pod tlakom a vo veľkom strese. Jemná motivácia vyvolávajúca ten správny, mierny a podporujúci stres, je v poriadku. A motiváciou môže byť napríklad pekné oblečenie, nákup pekného a zámerne o číslo menšieho kúsku odevu s pocitom, že sa na to tešíme, nie, že to nikdy nedokážeme. V procese stráženia si váhy je vhodné nenosiť úplne voľné oblečenie, ale práve na tom priliehavejšom kontrolovať, či vám to brucho ešte toľko vidieť, alebo už je to lepšie. Nezabudnite ani pozitívne myšlienky a slovné formule, ktoré si môžete buď opakovať nahlas niekoľkokrát denne, alebo niekam napísať: „Cítim sa stále lepšie a lepšie”, „Som v stále lepšej kondícii”, “Vďaka cvičeniu budem štíhlejšia aj flexibilnejšia” a podobne.   

unsplash/alan-ko

5. Každodenné cvičenie ako rituál  

Rituálom môže byť aj každodenné cvičenie. Nemusíte sa ničiť trikrát týždenne v posilňovni, stačí aj domáce cvičenie na pätnásť minút denne. Dôležitá je ale pravidelnosť. Práve tá vám pomáha na to, aby si vaše telo zvyklo a toto cvičenie už samo začalo vyžadovať. Stačí pár základných cvikov, ktoré vám umožnia pretiahnuť telo, uvoľniť svaly alebo ich ľahko posilniť. Vyberte si dennú dobu, ktorá vám najviac vyhovuje a urobte si zo svojho cvičenia rituál. Jeho účinnosť môžete podporiť napríklad aj špeciálnym oblečením, zapálením sviečky, otvorením okna alebo počúvaním obľúbenej hudby. Môžete si napríklad spontánne zatancovať na tri pesničky hneď za sebou, len tak doma v obývačke. Pokiaľ vás pri tom niekto uvidí, či už mačka, pes, dieťa alebo manžel, nehanbite sa, už toto je dobrý základ pre zvýšenie vášho sebavedomia. 

Súvisiace články

Najčítanejšie