Jasno
20°
Bratislava
Marcela
15.8.2022
Najhoršie zlozvyky, kvôli ktorým priberáme: Na TOTO väčšina z nás vôbec nemyslí!
Zdielať na
Relax a zdravie

Najhoršie zlozvyky, kvôli ktorým priberáme: Na TOTO väčšina z nás vôbec nemyslí!

Zdroj: Profimedia

Ako je možné, že človek priberá, aj keď zdanlivo dodržiava všetky zásady zdravej životosprávy? Na vine môže byť jedna z týchto chýb, minimálne jednu z nich robíme takmer všetci!

Snažíte sa schudnúť zo všetkých síl a napriek tomu sa číslo na váhe stále nemení? Možno vás vôbec nenapadlo, že chudnutiu bráni práve jeden z týchto zlozvykov.

Ako si poradiť s nadváhou u detí a ako predísť priberaniu v menopauze? Toto radí odborníčka!

Chodíte nakupovať hladní

Extrémny hlad a nakupovanie jednoducho nejdú dohromady. Akonáhle vojdete do obchodu so škŕkaním v žalúdku, môžete počítať s tým, že toho nakúpite oveľa viac, a hlavne veľa kalorického a nezdravého. Vždy si aspoň niečo malé zjedzte predtým, ako sa vyberiete nakupovať potraviny. Ideálny je napríklad biely jogurt, hrsť orieškov alebo čokoľvek iné, čo obsahuje vlákninu alebo bielkoviny. To vám dodá pocit sýtosti, a tak nákupy zvládnete s rozumom, bez toho aby ste naplnili košík diétnymi prehreškami. 

Ponocujete

Pre niekoho to môže byť trochu zavádzajúce, pretože sa mu spánok automaticky spája s váľaním sa v posteli, a to mu asociuje lenivosť - a lenivosť rovná sa priberanie na váhe. Lenže v skutočnosti spánok potrebujeme, aby nám počas neho správne fungoval metabolizmus. V noci totiž pracujú dva hormóny, ktoré ťahajú za šnúrky našej váhy. Ghrelin sa má počas spánku znižovať. A čím viac ho máme, tým väčšie chute nás naháňajú. Naopak, pri leptíne to funguje opačne - čím viac hormónu máme, tým sýtejšie sa cítime. A počas spánku jeho hladina stúpa. Čo sa teda stane, ak mu nedáme šancu na zvýšenie? Áno, zjeme potom cez deň všetko, čo nám príde pod ruku!

Profimedia

Veríte označeniam

Nízkokalorický, nízkotučný, nízkosacharidový. Všetko, čo nám ohlasuje, že hodnota "zakázaných" zložiek potravín je nízka, funguje ako magnet. A opäť tá nezmyselná rovnica: čo je nízkotučné, musí byť zároveň aj diétne. Tak to ale nefunguje. Napríklad nízkotučné potraviny - kde je ubraný tuk, nemajú dobrú chuť. A tá musí byť nahradená niečím iným, napríklad rôznymi škrobmi. Navyše tuky pri chudnutí potrebujeme, teda tie zdravé. Nebojte si ich v rozumnej miere dať. Keď ich totiž telo nebude mať, hrozí, že si ich začne o to viac ukladať do zásoby. Ak chcete tuk obmedzovať, vynechajte radšej čipsy, vyprážané jedlá, tučné mäso a tak ďalej.

Nekontrolovateľne ďobkáte  

Prečo sa v kine predáva k filmu vždy popcorn alebo čokoľvek iné, čo sa chrúme? Pretože ľudia sú zvyknutí bezmyšlienkovite pri filme jesť. To isté platí aj doma. Pri sledovaní televízie si vôbec neuvedomujeme, že sme nezjedli iba hŕstku, ale celú misu. Ak viete, že máte slabšiu vôľu, potom si skutočne odsypte iba trochu a odneste si to k televízii. To, že by ste museli vstať a misku doplniť, je úkon, ktorý si možno rozmyslíte. Ešte lepšie ale je nemať doma vôbec nič, čo by vás rozhodilo. Alebo si nakrájajte zeleninu a chrúmte ju namiesto čipsov.  

unsplash.com/anna-pelzer

​Ste leniví

Nepriberáme len z lenivosti sa hýbať, ale aj kvôli tomu, že sa nám nechce variť. Hoci sa ponuka denných menu v reštauráciách sa neustále zlepšuje, stále je to tak trochu ako stávka do lotérie. Aj keď si dáte grilované kuracie prsia s ryžou, nikdy nemôžete vedieť, ako ho presne pripravili, koľko použili oleja atď. Prečo riskovať zbytočné kalórie, keď si často to isté môžete pripraviť v pokoji domova? Navyše, okrem toho, že ušetríte, viete presne, čo a koľko toho ste do jedla použili.

Vynechávate jedlá

To, že si nedáte raňajky alebo obed, rozhodne nepovedie k vašej vysnívanej váhe, skôr naopak. Akonáhle si niečo odopriete, telo nedostane dostatok energie a začne sa strachovať, že už mu nedoprajete nič iné. A tak si začne ukladať tuky do zásoby. Metabolizmus sa tak spomalí a to povedie k tomu, že čoskoro aj tak niečo zjete a pravdepodobne to nebude nič diétneho. Takže sa snažte vždy počas dňa urobiť si čas na to, aby ste niečo zahryzli. Snažte sa niekoľkokrát denne zaradiť do jedálnička bielkoviny, ktoré vás zasýtia. 

Profimedia

 

Súvisiace články

Najčítanejšie