Jasno
27°
Bratislava
Prokop
4.7.2022
TOTO naozaj funguje! 10 trikov na chudnutie, ktoré zaberú aj bez diét a cvičenia
Zdielať na
Relax a zdravie

TOTO naozaj funguje! 10 trikov na chudnutie, ktoré zaberú aj bez diét a cvičenia

Zdroj: Profimedia

Ak potrebujete po sviatkoch odľahčiť a zhodiť pár kíl, nemusíte až tak tvrdo drieť. Aj tieto drobné zmeny vám pomôžu, vyskúšajte ich!

Určite ste o týchto pravidlách už počuli, len ste ich nikdy nedodržiavali. Pritom sú také jednoduché, lacné a skutočne fungujú.

Alena Heribanová je štíhla celý život, ako sa jej to darí?

Jedlo vždy začínajte pohárom vody

Staré známe pravidlo, ale dodržiavate ho? Predtým, než začnete jesť hlavné jedlo, vypite pohár vody. Tým sa zaplní váš žalúdok, vy sa budete cítiť plnšie, a to vám pomôže zjesť menej a neprejete sa. Navyše budete hydratovaní, čo je tiež pri chudnutí dôležité. Štúdia zverejnená v časopise Journal of Obesity preukázala, že ľudia, ktorí vypili dva poháre vody pred každým jedlom, prijali o 75 až 90 kalórií menej pri ďalšom jedle.

Malé a jednoduché desiaty

Namiesto jedného poriadneho kalorického obeda sa zásobte menšími desiatami, ktoré budete pojedať počas dňa. Majte po ruke napríklad syr, šunku, čerstvé ovocie, mandle a podobne. Keď budete jesť častejšie niečo malé, zrejme vás neprepadne vlčí hlad.

Kúsok horkej čokolády

Ak patríte k tým, ktorí umierajú túžbou po sladkom, a zvlášť po čokoláde, tak namiesto toho, aby ste sa rozhodli pre cookies alebo zákusok v neďalekej cukrárni, majte po ruke horkú čokoládu a svoje chute uspokojte aspoň jedným štvorčekom. Nie je to síce to isté ako veterník, ale keď sa zbavíte závislosti od cukru, budete nakoniec radi, že ušetríte kalórie a zároveň si doprajete aspoň niečo.

unsplash.com/charisse-kenion

Pozor na porcie jedla

Pokiaľ chcete naozaj schudnúť bez cvičenia, je dôležité držať sa správnych porcií pri každom jedle počas dňa. Používajte menšie taniere, aby ste vizuálne signalizovali sami sebe, že už vás jedlo uspokojilo, a zvyšky dajte preč, aby ste na ne nevideli a aby ste neboli v pokušení vrátiť sa za niekoľko sekúnd a jedlo dojesť.

Viac sa hýbte a presúvajte

Keď nechcete venovať toľko času cvičeniu, môžete spáliť niekoľko kalórií navyše tým, že sa budete snažiť počas dňa viac prirodzene hýbať. Robte si v práci prestávky, choďte po chodbách, vybehnite párkrát po schodoch, nepoužívajte eskalátory alebo zaparkujte o niekoľko blokov ďalej od kancelárie.

Zradné tekuté kalórie

Toto býva veľmi častý dôvod, prečo nevidíte výsledky vo svojom chudnúcom procese. Prázdne kalórie z každodenných ochutených štiav, limonád alebo veľké poháre vína na večeru – to všetko sa sčíta a počíta. Držte sa obyčajnej vody ochutenej prírodnými ingredienciami, ako sú citrón, uhorka alebo mäta, a ušetríte veľa kalórií.

Gaby Dyson/Unsplash

Nesnažte sa dlho prekonávať hlad

Malý hlad môže byť dobrý, ale hladovanie po celý deň, aby ste sa mohli večer rozšupnúť a dať si dezert alebo dva, je úplne nevhodné a nezdravé. Jedzte vtedy, keď máte hlad, desiate v správny čas, aby ste sa vyhli poklesu krvného cukru, čo by mohlo spôsobiť, že sa budete cítiť pod psa.

Jedzte dostatok bielkovín a vlákniny

Možno dookola omieľaná pravda, ale dodržiavate to? Keď je čas na desiatu, vyhýbajte sa prázdnym kalóriám, ako sú hranolky, sušienky, a dajte prednosť potravinám bohatým na bielkoviny a vlákninu, ktoré dobre chutia, a ešte vás zaplnia. Zjete tak menej kalórií počas dňa a budete sa cítiť spokojní.

Večerajte ľahko a skoro

Pokúste sa udržať večeru na približne 25 percentách svojho denného kalorického príjmu a zjedzte ju aspoň 2 až 3 hodiny pred spaním. Keď budete večerať príliš neskoro, môžete mať problémy s trávením a spánkom, čo sťažuje dodržiavanie zdravej rutiny.

Caroline Attwood/Unsplash

Doprajte si viac spánku

Nedostatok spánku môže spôsobiť, že budete na druhý deň jesť viac a nebudete mať dostatok energie nielen na cvičenie, ale ani na prácu. Ideálne je, keď sa vám podarí spať sedem až deväť hodín. Je to jednoduchý a efektívny spôsob, ako nasmerovať svoje chudnutie na správnu cestu.

Súvisiace články

Najčítanejšie