Potraviny, ktorým sa pri chudnutí vyhnite: Tieto 3 skupiny sú TABU!

Potraviny, ktorým sa pri chudnutí vyhnite: Tieto 3 skupiny sú TABU! Zdroj: rawpixel/Unsplash
Hovorí sa, že až 70 percent úspechu pri chudnutí tvorí strava. Je to tak, no dôležité je pritom vedieť nielen čo jesť, ale aj to, čomu by ste sa mali v jedle vyhnúť.

Jesť zdravo a tak, aby sme schudli, resp. nepriberali, nie je žiadna veda. Sú určité skupiny potravín, ktoré keby sme vôbec nekupovali, a tým pádom nekonzumovali, náš život by bol omnoho zdravší a rozhodne by toľko ľudí netrpelo nadváhou. 

Zaujímavé recepty a kopec zábavy si užijete v šou Moja mama varí lepšie ako tvoja na JOJ-ke

​1. Skryté kalórie, ktoré pretekajú telom

Už dávno nie je trendom piť čistú vodu. Všade, kde sa obzriete pijú ľudia ochutené nápoje. Pritom čistá voda je pre naše telo absolútny základ. Žiadna ochutená voda, minerálka ani čaj nedodajú bunkám nášho tela to, čo im dá čistá voda. Voda plní v organizme viacero dôležitých funkcií: má vyživovaciu a vylučovaciu funkciu, podporuje dýchanie, odstraňuje nepotrebný (toxický) odpad, riadi bilióny buniek, hydratuje celé telo a reguluje telesnú teplotu. Spolu so sladenými nápojmi prinášame telu aj veľké množstvo cukru a farbív, s ktorými sa telo musí vysporiadať. Ibaže pitie sladených nápojov nie je len o priberaní. Neberme to len ako estetický problém. Spojitosť medzi osteoporózou a sladenými nápojmi by hľadal asi málokto, ale cukor v nadmernom množstve odbúrava vápnik z tela. Pokles vápnika sa negatívne prejaví na kvalite kostí, ktoré začnú slabnúť a rednúť.

Zdroj: Profimedia

​2. Oslaďte si život inak

Písať o tom, prečo sú sladkosti nezdravé a ako z nich dokážeme veľmi rýchlo pribrať, asi nemá zmysel. Teóriu ovládame všetci naozaj dokonale. Ako však skoncovať s chuťou na sladké? Skvelá správa je, že so sladkými chuťami, ako aj tzv. závislosťou na sladkom je možné pracovať. Zaraďte do jedálnička čo najviac zeleniny! Akúkoľvek. Môže byť surová, dusená, varená, pečená. Môžete si ju podať k chlebíku na raňajky, či v polievke ako prílohu k obedu, či len tak nakrájať kaleráb v rámci olovrantu. Zamerajte sa na tú, ktorá vám naozaj chutí a jedzte ju tak často, ako to ide. Postupne sa vám začnú meniť chute. Len tomu musíte dať šancu a vydržať. Seknúť so sladkosťami zo dňa na deň nie je ideálny stav. Bude vás to psychicky deptať. Skúste ich však telu dopriať v inej forme. Nekupujte sladkosti, upečte koláč alebo si pripraviť lievance, či palacinky, ktoré budú z kvalitných surovín a uspokoja vaše chute. Mnoho z takýchto receptov máme v knihe ZDRAVÉ RÝCHLOVKY

Zdroj: SITA

​3. Čím menej polotovarov, tým zdravší život 

Problém polotovarov spočíva v tom, že sú pripravené tak, aby vydržali čokoľvek, a tak dlho, ako sa len dá. Jedným z najväčších problémov polotovarov okrem iného, je skrytý cukor. Ak máte pocit, že ste cez deň nejedli sladké, ani netušíte, ako ste cukor do seba dostali v skrytej forme. Potom sú tam “éčka”, soľ, konzervanty, stabilizátory, atď., ktoré telu neprospievajú ani náhodou. Ak chcete byť zdraví a štíhlejší, polotovary by sa mali stať pre vás úplne tabu. Riešením je pripravovať jedlá z čerstvých surovín. Čím čistejšia potravina, tým zdravšia. Produkt, ktorý obsahuje najmenej 10 rôznych zložiek, na ten ani nepozerajte. 

Zdroj: unsplash.com

Na to, aby ste jedli zdravo, nemusíte zruinovať rodinný rozpočet. Nepotrebuje ísť do bio obchodu, aby ste si zadovážili quinou, amarant, či maslo ghí. Vystačíte si aj so zemiakmi, ryžou, fazuľou, bielym jogurtom, mrkvou, kalerábom, či vajíčkami. Všetko potraviny, ktoré na Slovensku sú už dlhé roky a naše telo je na ich konzumáciu prispôsobené. Nemusíte byť výživový špecialista na to, aby ste vedeli, čo vám robí dobre a z čoho priberáte. Urobte si základný prehľad, čo sú sacharidy, bielkoviny a tuky, ale hlavne sledujte zloženie produktov.

Ak hľadáte tipy na konkrétne zdravé, chutné a rýchle jedlá, vyskúšajte našu najnovšiu kuchársku knihu ZDRAVÉ RÝCHLOVKY 2. Nájdete v nej 85 fit receptov od 50 známych slovenských trénerov a osobností. Presvedčia vás, že variť zdravšie a chutne je jednoduchšie než si myslíte.

Zdroj: cvicte.sk

Zdroj: cvicte.sk

TV Program

05:40 Krimi
06:15 RANNÉ NOVINY
08:30 Súdna sieň
05:10 Súdna sieň
05:55 Pod povrchom
07:20 Moja mama varí lepšie ako tvoja
05:35 DEDIČSTVO
06:20 Kutyil s.r.o.
07:25 POLICAJTI V AKCII
05:00 Rybičky Flip a Flap
05:10 Sníček
05:20 Jahôdka a jej kamaráti I.
05:05 Jezdkyně
06:55 Vyškolena láskou
08:35 Need for Speed