Čo sa stane, keď budete cvičiť PLANK každý deň? Jediný cvik vám zmení telo

Čo sa stane, keď budete cvičiť PLANK každý deň? Jediný cvik vám zmení telo Zdroj: Profimedia
Ešte stále ste neprepadli tomuto skvelému cviku, ktorý dokáže spevniť každý jeden sval? Keď zistíte jeho výhody, začnete ešte dnes!

Plank je jeden z najkomplexnejších cvikov, ktorý pôsobí kompletne na celé telo. Fitnes tréneri naňho nedajú dopustiť a je súčasťou takmer každého cvičebného plánu.

Ak sa neviete nakopnúť k pravidelnému cvičeniu, skúste začať práve s týmto cvikom. Je náročný, ale netrvá dlho a výsledky budete vidieť veľmi rýchlo.

Zdroj: healthyfoodteam.com

​Čo sa stane, ak budete Plankovať denne?

1. Spevníte svaly celého tela

Cvičením Planku si precvičíte komplet celé telo a každý sval vrátane priečnych, rovných a šikmých brušných svalov a zadku. Ich posilnenie vám poskytne zvýšenú schopnosť zdvihnúť ťažké veci, vytvarovať pás a spevniť chrbát.

2. Znížite riziko poškodenia chrbtice

Toto komplexné cvičenie vám umožňuje posilniť svaly bez zbytočného namáhania chrbtice. Pravidelné vykonávanie Planku výrazne znižuje bolesť chrbta a poskytuje silnú podporu chrbtice, najmä jej hornej časti.

3. Zrýchlite metabolizmus

Opakovanie Planku každý deň spaľuje viac kalórií ako iné tradičné cvičenia. Je obzvlášť užitočný pre ľudí, ktorí majú sedavé zamestnanie a nedostatok pohybu. Pravidelné opakovanie krátkych sérií ráno alebo aj po práci vám pomôže zrýchliť metabolizmus nielen počas dňa, ale dokonca aj počas spánku.

4. Zlepšíte si držanie tela

Vďaka zosilneniu brušného, chrbtového aj hrudného svalstva už nebudete chodiť zhrbene a vaša postava sa prirodzene vzpriami.

5. Získate rovnováhu 

Už ste niekedy skúšali stáť na jednej nohe? Ak ste sa po chvíli začali knísať, potom vaše brušné svaly pravdepodobne neboli dostatočne silné. Pravidelným vykonávaním Planku, najmä ťažšej bočnej verzie získate perfektnú rovnováhu a výdrž.

6. Zlepšíte flexibilitu tela

Flexibilita je kľúčovou výhodou, ktorú poskytuje Plank. Týmto spôsobom si roztiahnete  svaly ramien, lopatiek, taktiež sa rozvíjajú bicepsy, bedrové svaly a nohy a prsty sa stávajú pružnejšími.

7. Zlepšíte si psychický stav

Každé cvičenie ovplyvňuje aj nervový systém. To, že si pri Planku natiahnete a zároveň uvoľníte svaly, ktoré sú zvyčajne stuhnuté v dôsledku stresu, uvoľníte si napätie v celom tele. Plank vám pomôže zbaviť sa úzkosti a symptómov depresie, musí sa však stať súčasťou vášho každodenného života.

Navnadili sme vás?

Naučte sa presný postup a variácie geniálneho cviku Plank.   

Zdroj: brightside.me, health.com

Ďakujeme za vaše názory

TV Program

06:15 RANNÉ NOVINY
08:20 SKUTOČNÉ PRÍBEHY
09:30 POLICAJTI V AKCII
06:45 Prvé oddelenie II.
07:05 Chutíš mi
08:30 Simpsonovci XX.
06:30 X Factor Veľká Británia XIII.
08:45 Nákupné maniačky
10:05 NOVÉ BÝVANIE
06:40 Bob a Bobek králiky z klobúka
06:50 Máša a medveď I.
07:00 Rapotáčik
06:25 Lagerfeld - důvěrné
08:05 Černí baroni
09:55 Je prostě báječná