5 ranných návykov, po ktorých sa priberá: Minimálne jeden robíte určite aj vy!

5 ranných návykov, po ktorých sa priberá: Minimálne jeden robíte určite aj vy! Zdroj: Profimedia
Vašu hmotnosť neovplyvňuje iba to, čo si položíte na tanier, ale aj ďalšie veci, o ktorých ste možno doteraz netušili. A možno jeden z týchto dôvodov vám bráni schudnúť!

"Najväčšia chyba, ktorú ľudia robia pri snahe schudnúť, je, že začnú deň nesprávnou nohou," hovorí Susan Peirce Thompson, Ph.D., odborníčka na chudnutie. Podľa nej sú práve prvé momenty po zobudení rozhodujúce pre to, čo budete robiť a ako sa budete spravovať počas celého dňa. Základom úspešného chudnutia sú podľa nej práve správne ranné návyky. Toto je zoznam tých, ktoré nášmu zdraviu a postave rozhodne neprospievajú.

Ranné návyky, po ktorých sa priberá

Príliš veľa spánku

Tak ako môže byť príčinou priberania nedostatok spánku, rovnako vám môže uškodiť aj keď spíte priveľa, to znamená desať a viac hodín. Počas spánku sa tvorí hormón leptín, ktorý dáva telu vedieť, že je sýte. Ak však budete spať málo či priveľa, nebude fungovať tak, ako má. Preto aj z tohto dôvodu je ideálne spať 6-8, maximálne však 9 hodín.

Zdroj: Thinkstockphotos

Prebúdzanie sa do tmy

Odborné štúdie dokázali, že ľudia, ktorí nemali ráno dostatok denného svetla, mali výrazne vyššie BMI oproti tým, ktorí hneď po prebudení roztiahli závesy a vystavili sa dennému svetlu. A to platí bez ohľadu na to, koľko jedla zjedli. Odborníci uvádzajú, že 20 až 30 minút denného svetla môže ovplyvniť vaše BMI. Tento zvyk si osvojte čo najskôr, je to jednoduché! Ihneď, ako ráno vstanete, roztiahnite závesy alebo žalúzie v celom byte. Nielen, že sa rýchlejšie preberiete, ale aj ľahšie schudnete.

Zdroj: Profimedia

Neporiadok v spálni

Tento bod vás prekvapí asi najviac, ale rovnako je podložený štúdiami. Ak si ráno neusteliete posteľ a máte večne neporiadok v spálni, máte podľa odborníkov väčšie predpoklady na priberanie. Ľuďom, ktorí si po sebe upratujú a majú v spálni čisto a útulne, vraj viac záleží na tom, čo konzumujú a poctivo si pripravujú zdravé jedlo aj do práce. Je dokázané, že tieto osoby aj ľahšie odolávajú pokušeniam na sladké a nezdravé potraviny.

Zdroj: Profimedia

Zabúdate sa vážiť

Niektorí tvrdia, že ak chcete schudnúť, nemáte sa vážiť často, naopak tieto výskumy ukázali, že každodenné ranné váženie vraj pomáha telesnú váhu znížiť. Vysvetlenie je jednoduché. Váha je ráno najnižšia, čo môže človeka pozitívne motivovať.

Zdroj: Profimedia

​Vynechávate raňajky

Tak, ako jesť ráno nezdravé potraviny, je škodlivé aj vynechávať raňajky úplne. Výživoví experti potvrdili, že ak budete raňajkovať jedlo bohaté na bielkoviny, vlákninu a sacharidy s energetickou hodnotou približne 2500 kj, oveľa ľahšie potom odoláte chutiam na sladké a nezdravé jedlá počas celého dňa.​

Zdroj: Profimedia

Zdroj: womenshealthmag.com

Ďakujeme za vaše názory

TV Program

08:40 POLICAJTI V AKCII
09:45 Súdna sieň
10:50 Súdna sieň
08:50 Ochranca II.
11:15 DIVOKÉ KONE
12:50 Simpsonovci XXV.
08:00 Moja mama varí lepšie ako tvoja
09:05 UHÁDNI MÔJ VEK
10:20 Nákupné maniačky
08:55 Oskar v balóne
09:10 ZáchranáRik
09:15 Sníček
08:55 Ostrov pokladů
10:30 Maradona
12:05 Až vyjde měsíc