Ste jablko, hruška, či valec? Prispôsobte stravu typu postavy a schudnete rýchlejšie

Ste jablko, hruška, či valec? Prispôsobte stravu typu postavy a schudnete rýchlejšie Zdroj: brightside.me
Každý typ postavy má svoje prednosti, ale zároveň má každý aj svoje problémové partie. Prečítajte si, čo prospeje práve vašim krivkám!

Máte pocit, že sa stravujete zdravšie ako vaša kamarátka, napriek tomu sa vás tuky lepia rýchlejšie? Možno je to tým, že máte odlišné typy postavy. Nájdite sa v našom zozname a zistíte, ktoré potraviny by sme mali zaradiť do jedálnička a ktoré naopak vylúčiť.

Valec

Ide o najčastejší typ postavy, telo je pomerne štíhle s hranatejšou hornou časťou tela, boky sú približne rovnako široké ako ramená a pás, ktorý nie je tvarovaný. Aj keď sú majiteľky tejto postavy menej náchylné na priberanie, ak už priberú, najčastejšie sa to prejaví v oblasti brucha a na vnútornej strane stehien. Napriek tomu, že týmto postavám funguje metabolizmus veľmi dobre, mali by dbať na zdravú životosprávu. Dávajte si pozor na sladké a fast food jedlá, zahrňte do stravy viac potravín so zdravými tukmi  (avokádo, mandle, losos a pod.), listovú zeleninu a tiež bielkoviny rastlinného pôvodu.

Zdroj: brightside.me

​Jablko

Tento typ postavy charakterizuje mohutnejšia, širšia a guľatejšia horná časť tela. Kilá navyše sa usádzajú najčastejšie na bruchu, v hornej časti stehien, ale tiež na chrbte v oblasti pásu, kde im hrozí neestetickú tuková „harmonika.“ Pre postavy typu jablko je ideálne jesť málo a častejšie. Môžete jesť pokojne aj 6-krát denne, ale pozor na veľkosť porcií. Pridajte do svojho jedálnička viac potravín bohatých na vlákninu, čerstvú zeleninu a ovocie, občas vám prospeje aj kyslomliečny výrobok. Pozor na sladké a kalorické potraviny, veľa tuku sa skrýva aj v smotanových omáčkach, zahustených polievkach a podobne.

Zdroj: brightside.me

Hruška

Tieto typy majú užšie ramená, menšie prsia, dlhý trup, širšie boky a stehná. Táto postava môže byť veľmi príťažlivá a sexi, aj keď tukové vankúšiky sa ukladajú najmä od pása dole. Pri spevňovaní postavy by ste preto nemali zabúdať práve na stehná a zadok. Do jedálnička by ste mali zahrnúť celozrnné výrobky, listovú zeleninu, čerstvé uhorky, ale prospejú vám aj ľanové semienka, ktoré rozhýbu pomalší metabolizmus. Z ovocia je pre tento typ ideálny melón a ananás, pretože majú skvelé čistiace účinky, odstránia z tela toxíny, ktoré sú zodpovedné na spomalenie metabolizmu. Okrem vody pite pravidelne aj kvalitné bylinkové a zelené čaje.

Zdroj: brightside.me

​Presýpacie hodiny

Pre túto postavu je typický užší pás oproti zvyšku postavy, ktorá je na iných miestach mohutnejšia. Postava presýpacích hodín priberá najviac na zadku a stehnách. Podobne ako postavy typu hruška, aj presýpacie hodiny majú problém so spomaleným metabolizmom a preto majú oveľa väčšiu tendenciu priberať. Najlepšie potraviny sú pre ne tie, ktoré obsahujú veľa vlákniny. Určite treba pridať do jedálnička najmä sezónnu zeleninu a ovocie, ľanové semienka, chia semienka, celozrnné výrobky, biele mäso a ryby. Pozor na biely chlieb a výrobky z bielej múky, obmedzte aj zemiaky a bielu ryžu, nepreháňajte to ani so sladkými potravinami a úplne sa vyhýbajte mastným a tiež fast food jedlám.

Zdroj: brightside.me

Zdroj: brightside.me, vix.com

TV Program

05:40 Krimi
06:15 RANNÉ NOVINY
08:30 Súdna sieň
05:30 DIVOKÉ KONE II.
07:15 Moja mama varí lepšie ako tvoja
08:15 Panelák
05:10 Profesionáli III.
05:50 NAŠI II.
06:25 ZÁCHRANÁRI
05:10 Sherm a jeho mikróby
05:25 Ferdo Mravec
06:00 Altair v Hviezdnom kráľovstve
05:10 Síla naděje
07:05 Milosrdné lži
09:45 Z ulice na green