Vedeli ste, že niektoré potraviny vás robia ešte hladnejšími? Tu je ich zoznam!

Vedeli ste, že niektoré potraviny vás robia ešte hladnejšími? Tu je ich zoznam! Zdroj: Profimedia.sk
Hoci ste sa najedli, no po pár minútach máte opäť pocit hladu? Nie je to nič výnimočné. Sú totiž potraviny, ktoré vás nedokážu zasýtiť a po ich konzumácii okamžite vyhladnete.

Nejedná sa pritom len o nezdravé potraviny, z ktorých sa najčastejšie priberá. Aj mnohé zdravšie varianty, ktoré sú super pre naše telo, vyvolávajú pocit hladu. Pozrite si zoznam, ktorých potravín a jedál by ste sa mali vyvarovať, lebo vás nezasýtia a po ich zjedení budete mať „vlčí hlad“.

Biely chlieb

Nielenže sa od neho dobre priberá, žalúdok zasýti len na chvíľu. Štúdie dokonca dokázali, že ľudia, ktorí za deň zjedia viac ako dva krajce, veľmi ľahko priberajú. Podobne funguje aj častá konzumácia cestovín, ktoré nedokážu telo dostatočne a na dlhý čas zasýtiť.

Zdroj: pinterest

​Džúsy

Nejdená sa len o tie krabičkové, ale aj zdravšie varianty – čerstvo vytlačené. Hoci v podstate konzumujete ovocie, no bez šupky a bez vlákniny, ktorá vás zasýti. Hladina cukru v krvi vyletí veľmi vysoko a rovnako rýchlo aj klesne a s ním sa dostaví aj vlčí hlad. Super je, ak do týchto džúsov pridáte proteínový prášok alebo lyžicu arašidového masla, ktorý vám dokáže vyrovnať hladinu cukru a tiež dodá pocit sýtosti na dlhší čas.

Slané pochutiny

Čipsy, tyčinky, krekry sú tiež plné cukrov a soli, po ktorých rýchlo vyhladnete. Navyše ak zjete celý balíček, vaše telo okamžite začne túžiť po niečom sladkom...

Zdroj: pinterest

​Alkohol

Určite ste už zažili, že po pár drinkoch, či pivách sa dostavil obrovský hlad a nahádzali ste do seba prvé jedlo, ktoré ste uvideli v menu. Obvykle niečo ťažko stráviteľné a nezdravé. Je to preto, lebo alkohol potláča v tele hladinu hormónu, ktorý vám dodáva pocit plnosti.

Müsli tyčinky a šaláty

Müsli tyčinky obsahujú zväčša veľmi veľa cukrov v rôznych formách, čo nie je dobré. Mali by ste siahnuť po variantoch, ktoré obsahujú veľa proteínov, vlákniny a dobrých tukov. Šaláty sú zdravé, no rýchlo po nich vyhladnete. Prečo? Tie, ktoré obsahujú veľa listov, by ste mali nahradiť šalátmi s pestrým mixom rôznej zeleniny. Jedine tie vás skutočne zasýtia. 

Zdroj: pinterest

Zdroj: health.com, dailymail.co.uk

Máte tip na skvelý domáci recept? Pošlite nám ho!

TV Program

10:50 Súdna sieň
12:00 NOVINY O 12:00
12:40 TOP STAR
10:50 Letecké katastrofy XIV.
12:00 Profesionáli II.
12:55 Simpsonovci IX.
10:35 Nákupné maniačky
12:00 VLCI
13:00 Ochrana svedkov IV.
11:10 Medzi nami zvieratkami
11:20 Arthur a Minimojovia
11:45 Bob staviteľ XV. - XVIII.
10:50 Slunce, seno, erotika
12:45 Tankový prapor
14:15 Lagerfeld - důvěrné