Trápi vás nafúknuté brucho? Zaberú jednoduché cviky a pár pravidel

Trápi vás nafúknuté brucho? Zaberú jednoduché cviky a pár pravidel Zdroj: Profimedia.sk
Nafukovanie je nepríjemné, niekedy až bolestivé a trápi takmer každú ženu. Ak do seba nechcete neustále pchať nejaké tabletky, skúste tipy výživovej poradkyne, ako sa tejto nepríjemnosti natrvalo zbaviť.

Angela Dowden patrí v Británii medzi uznávané a vyhľadávané výživové poradkyne. Má dlhoročné skúsenosti v tejto oblasti a ženám rada a ochotne poradí. Jedným z najčastejších problémov, ktorý ich trápi je práve nafúknuté brucho. Nielenže je to nepríjemný pocit, ktorý každá z nás dobre pozná, ale veľakrát ani poriadne nevieme, prečo a z čoho nás nafukuje. Tu je jej pár tipov, ako sa pocitu „nafúknutého balóna“ v bruchu nadobro zbavíte.

Pozor na jedlo

Ženy častokrát nafukuje pred menštruáciou, preto by ste mali zvýšiť prísun magnézia a to tak, že budete jesť viac banánov, para orechov a mandlí, ktoré ho obsahujú v hojnom množstve.

Ak vás nafukuje z jedla, mali by ste si počas dňa poznačiť všetko, čo ste zjedli a sledovať na sebe, z čoho vás nafúklo. Potom stačí, ak sa v budúcnosti týmto potravinám vyhnete a máte po probléme.

Zdroj: Profimedia.sk

​Čo, ak netušíte z čoho vás nafukuje?

Obmedzte príjem soli a slaných potravín ako sú pizza, slaniny, klobásky, syr, šunka, koreniny.

Opatrne aj so žuvačkou – je super na svieži dych, na druhej strane sa jej neustálym žuvaním dostáva do žalúdka príliš veľa vzduchu.

Zdroj: Profimedia.sk

​Do jedálnička zaraďte jeden probiotický jogurt alebo probiotiká vo forme tabletky.

Jedzte menšie porcie a častejšie, čím nezaťažíte zažívacie ústrojenstvo.

Zápcha je častým problémom, ktorá je sprevádzaná nafukovaním. Z jedálnička preto vyraďte biele pečivo a cestoviny a nahraďte ich radšej celozrnnými.

Nemali by ste jesť a piť zároveň, alebo zapíjať jedlo vodou. Navyše sústo poriadne v ústach požujte a nehádžte do seba jedlo veľmi rýchlo.

Taktiež nehovorte s plnými ústami, keďže zároveň s jedlom prehĺtate aj množstvo neželaného vzduchu.

Pomôžu aj ľahké cviky

Super jogínska poloha, keď už máte nafúknuté brucho, je poloha dieťaťa. Sadnite si na päty, ruky položte dlaňami smerom nahor pozdĺž stehien (alebo vystrite pred seba) a predkloňte sa tak, aby sa čelo dotýkalo podložky. V tejto polohe zotrvajte pár minút, zhlboka dýchajte. Potom sa narovnajte a cvik zopakujte. Pomôže vám vypumpovať plyny z čriev.

Zdroj: Profimedia.sk

​Pomáha aj twist na stoličke, ktorý môžete robiť aj v práci. Sadnite si normálne na stoličku. Trupom otáčajte doprava a doľava tak, aby ste sa rukami vždy dotkla opierky stoličky zo zadnej strany. Tento cvik robte pár minút a pomôže vám dostať plyny z čriev.

Efektívne sú aj hlboké úklony - vystrite ruky nad hlavu a predkloňte sa čo najhlbšie pred seba. Ideálne je, ak sa dokážete dotknúť palcov na nohách alebo aspoň špičkami prstov zeme.

Zdroj: Express.co.uk

Máte tip na skvelý domáci recept? Pošlite nám ho!

TV Program

07:10 Dr. Dolittle 3
09:15 Kráľ Škorpión 3
11:30 Ľadové ostrie
07:25 Chytrák a dvaja spoločníci
10:20 Na krídlach lásky
12:45 VŠETKO ČO MÁM RÁD
07:25 Hľadá sa dom pre milionárov - New York VII.
08:25 Hľadá sa dom pre milionárov - New York VII.
09:40 Vraždy v Brokenwoode IV.
08:15 Viking Vicky
08:35 Máša a medveď II.
08:45 Jojko oslávencom
07:05 Vášeň mezi řádky
09:05 Perfektní prázdniny
10:55 Skoro dospělá