Nebojte sa jesť aj večer! 7 potravín, ktoré si môžete dať pred spaním a nepriberiete

Nebojte sa jesť aj večer! 7 potravín, ktoré si môžete dať pred spaním a nepriberiete Zdroj: Profimedia
Aj vám sa pravidelne stane, že by ste večer najradšej vyjedli celú chladničku? Ponúkame vám zoznam potravín, po ktorých môžete siahnuť bez obáv z priberania.

Sú dni, keď sa nám darí dodržiavať zdravú životosprávu a večer už nejesť nič a potom príde obdobie, keď sa nevieme dojesť, a to najmä večer.

Nemajte výčitky! Keď si telo pýta, tak mu dajte. Snažte sa však vybrať tie menej škodné jedlá, ktoré vašej postave neublížia.

Menej tučný tvrdý syr

Kúsok kvalitného nie príliš tučného syra si môžete dať bez výčitiek. Takáto dobrota plná bielkovín upokojí vaše chuťové bunky a v primeranom množstve vám kilogramy nepridá. V syroch je navyše dôležitá látka tryptofan, ktorá sa podieľa na tvorbe serotonínu a pomáha k pokojnému spánku. Večerná dávka by nemala prekročiť 50 – 100 gramov.

Zdroj: Thinkstockphotos

Neochutený jogurt

Jogurt bez prídavku cukru si môžete dať pokojne aj večer. Má približne 100 kalórií na 100 gramov, takže z neho určite nepriberiete. Obsahuje kvalitné bielkoviny a pomáha tiež prečisťovať tráviaci trakt či upokojiť podráždený žalúdok. Je tiež dobrým liekom pri pálení záhy. Najvhodnejší je menej tučný ale hustejší jogurt, napríklad grécky.

Ryža basmati

Ak máte chuť na niečo teplé, môžete si dopriať čerstvo uvarenú ryžu basmati. Má nízky glykemický index, dobre sa trávi a keď si ju dáte napríklad s troškou olivového oleja a opečenou cibuľkou, či troškou varenej zeleniny, určite nepriberiete. Nesmiete to však prehnať s množstvom!

Ovsené vločky s mliekom

Vločky nemusíte jesť iba ráno, pokojne si ich v menšom množstve doprajte aj večer. Sú zdrojom kvalitných a ľahko stráviteľných sacharidov. Spolu s mliekom, ktoré zase obsahuje proteíny a tryptofan sú ideálne ako ľahká druhá večera. Keď si jednu menšiu porciu ochutíte kúskom jablka a trochou škorice, získate chutné jedlo, po ktorom priberanie nehrozí.

Baby karotka

Malé sladké mrkvičky sú na večerné “mlsanie” ideálne. Je v nich veľa vlákniny,  minimum kalórií a dôležitý beta-karotén, ktorý sa v tele premieňa na vitamín A. Desať malých mrkvičiek dokáže pokryť doporučenú dennú dávku.

Jablko s arašidovým maslom

Jablko je dobrou voľbou v akúkoľvek hodinu, teda aj večer. Obsahuje tzv. negatívne kalórie, čo znamená, že naše telo pri jeho trávení vydá viac energie, než príjme jeho konzumáciou. Naviac dobre zaplní žalúdok a vyvoláva pocit nasýtenia. Pomáha tiež rozhýbať črevá, takže ráno nebudete mať problémy s vyprázdňovaním. Keď si jablko nakrájate na kocky a zmiešate s jednou lyžicou nesladeného arašidového masla, dodáte telu aj bielkoviny. Táto kombinácia chutí výborne, vyskúšajte!

Chudá šunka

Hydinové mäso, najmä morčacie obsahuje už spomínaný tryptofan, ktorý má veľký vplyv na pokojný spánok. Okrem toho, v kvalitnej hydinovej šunke sú dôležité živočíšne bielkoviny a minimum tuku. 3 plátky majú približne iba 100 kalórií.

Zdroj: Profimedia

Zdroj: prozeny.blesk.cz

Ďakujeme za vaše názory

TV Program

05:40 Krimi
06:15 RANNÉ NOVINY
08:30 Súdna sieň
05:05 Život po ľuďoch II.
05:50 Prvé oddelenie II.
06:05 Prvé oddelenie II.
05:20 Profesionáli VIII.
05:55 Kutyil s.r.o. II.
06:30 Moja mama varí lepšie ako tvoja
05:10 Sam a Max
05:35 Lovci drakov
06:00 Rozprávky z machu a papradia
06:25 Megazkrat: Smrtící výpadek
08:10 Lásce v patách
09:50 Velký draft