6 typov NADVÁHY, ktorá vás trápi: Nájdite príčinu vášho PRIBERANIA

6 typov NADVÁHY, ktorá vás trápi: Nájdite príčinu vášho PRIBERANIA Zdroj: www.elitereaders.com
Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo sa vám nedarí schudnúť, hoci pravidelne chudnete alebo držíte diétu?

Chudnutie nie je jednoduché. Možno, že sa vám nedarí preto, lebo nevyvíjate úsilie, ktoré by ste mali. Odpovede sa skrývajú v tom druhu obezity, s ktorou zápasíte. Na tom, kde sa vám hromadí na tele tuk, závisí tiež efektívna voľba stratégie chudnutia.

1. Obezita z prejedania sa

Prejedanie sa je celosvetový problém. Ak sa vám hromadí tuk rovnomerne v celej hornej polovici tela, znamená to, že konzumujete príliš mnoho cukru a vôbec sa prejedáte. Hovoríte si, že v tomto to asi nie je. Veď kolegovia alebo členovia rodiny jedia dokonca viac než vy, a tak rýchle určite nepriberajú! Čo na to povedať?

Čo robíte zle?

Najskôr podceňujete množstvo jedla, ktoré zjete a preceňujete to, čo zjedia iní. Pokiaľ máte tento problém, pomôžu vám tri jednoduché pravidlá. Za prvé, pol hodiny pred jedlom vypite pohár vody. To vám pomôže znížiť objem jedla, ktoré skonzumujete. Za druhé, začnite piť kávu a čaj bez cukru (zvyknete si rýchlo, dokonca vám to začne chutiť) a na sladkosti na krátky čas zabudnite. Za tretie sa uistite, že skutočne každý deň venujete aspoň 30 minút cvičeniu. Rozcvička musí byť vaše všetko!

2. Nervózne brucho

Pokiaľ sa vám tuk hromadí výlučne v oblasti brucha, potom je jeho dôvodom buď depresia, alebo stres alebo úzkosť. Ľudia trpiaci týmto bruchom jedia veľa sladkého, aby zajedli stres. Pokiaľ nájdete inú cestu, ako svoje nervy aspoň máličko upokojiť, vaša chuť na sladké poklesne. Tak sa zbavíte nadváhy.

Zdroj: Thinkstockphotos

3.  Hormonálna nadváha

Ľudia, ktorým sa tuk hromadí na bokoch, sú obete hormonálnej nerovnováhy alebo menopauzy. K boju s týmto typom obezity je potrebné sa zbaviť fajčenia a alkoholu, snažiť sa menej sedieť a viac hýbať. Musíte si svoj metabolizmus reštartovať. Inak budete po celý život len nadávať, keď sa postavíte na váhu.

4. Aterogénna metabolická disbalancia

Ľudia s týmto typom obezity majú rovnako tuk sústredený v oblasti brucha – mávajú problémy s dýchaním. Prvé, čo musíte urobiť – odstrániť alkohol. Ďalej už podľa tradičného zoznamu: ranná rozcvička, raz-dva krát do týždňa ísť do fitness centra, nová diéta. A tou sa myslí viac potravín rastlinného pôvodu a menej tých živočíšnych.

Zdroj: Thinkstock

5. Ateroskleróza – ukladanie tukov v cievnej stene

Ide o genetickú záležitosť. Tuk sústredený v cievach dolných končatín nebýva dôsledkom nesprávneho spôsobu života. Ženy takto stále bojujú s otlakmi na nohách. Tieto problémy trápia hlavne ženy v tehotenstve. Ľudia so silnými nohami by mali častejšie behať a chodiť pešo.

6. Obezita z pasivity

Je typická pre ľudí, ktorí boli v minulosti fyzicky veľmi aktívni. Robili nejaký šport, alebo ťažšie pracovali. Teraz sú však neaktívni, sedia v kancelári, jazdia v aute a v dôsledku majú veľké brucho. K odstráneniu problému nie sú vhodné dlhé obdobia hladovky. Musíte jesť častejšie. To zabráni chronickému prejedaniu sa po večeroch. Behať začnete najskôr len ťažko, preto budete musieť zásadným spôsobom zmeniť jedálny lístok. Viac zeleniny a ovocia a menej cestovín.
 

Zdroj: Thinkstock

Zdroj: www.elitereaders.com

Máte tip na skvelý domáci recept? Pošlite nám ho!

TV Program

05:50 Krimi
06:25 Noviny TV JOJ
07:10 Dr. Dolittle 3
05:20 Súdna sieň
06:00 Súdna sieň
07:25 Chytrák a dvaja spoločníci
05:25 Staroveké proroctvo
06:05 Keď je pečenie umenie III.
06:35 Keď je pečenie umenie III.
05:00 Rybičky Flip a Flap
05:05 Sníček
05:15 Tashiho svet
05:10 S láskou, Rosie
07:05 Vášeň mezi řádky
09:05 Perfektní prázdniny