5 dôvodov, prečo sa vám nedarí zhodiť z brucha, hoci chudnete

5 dôvodov, prečo sa vám nedarí zhodiť z brucha, hoci chudnete Zdroj: Thinkstockphotos
Potíte sa v telocvični, o čokoláde sa vám prinajlepšom sníva, pretože ste ju už veľmi dávno nevložili do úst a napriek tomu sa neviete zbaviť tukových vankúšikov v oblasti pása? Niekde robíte chybu.

Základom je prísť na to, čo robíte zle. Je možné, že máte nedostatok horčíka alebo príliš solíte.

Nedostatok horčíka

Minerál horčík má v tele na práci viac ako 300 chemických reakcií, okrem iného udržuje aj stabilný rytmus srdca, reguluje hladinu cukru v krvi a môže byť prospešný pri chudnutí tým, že pomáha rýchlejšiemu spaľovaniu tukov. Podľa jednej britskej štúdie môže mať  horčík niektoré priaznivé účinky na zníženie zadržovania tekutín v priebehu menštruačného cyklu, čo znamená, že sa budete cítiť menej nafúknutá.

Snažte sa teda do svojho jedálnička zaradiť potraviny bohaté na horčík, ako je listová zelenina, strukoviny alebo orechy.

Nesprávne cvičenie

Aj keď sa to môže zdať skutočne paradoxné, jednou z príčin, prečo ešte nemáte ploché brucho, je to, že cvičíte nesprávne. Ako sa to vôbec môže stať? Ak si chodíte zabehať na pás na 45 minút konzistentnou rýchlosťou, tak pravdepodobne zo začiatku nejaké to kilo zhodíte, ale potom sa spaľovanie pozastaví.

Zdroj: Thinkstockphotos

Neznamená to ale, že musíte prestať s týmto kardio cvičením, to vôbec nie! Mali by ste však k nemu pridať ešte ďalšie cvičenie, konkrétne svalové. Pri posilňovaní sa vám budú spevňovať svaly a zároveň spaľovať tuky. Bruško sa vám potom vytvaruje omnoho rýchlejšie.

Nedostatok spánku

Mnoho ľudí spánok podceňuje, pretože má pocit, že ho proste toľko nepotrebujú. Ráno sa prebudia po pár hodinách bez jedinej známky únavy. V skutočnosti má ale spánok vplyv na mnoho sfér nášho života bez toho, aby sme si to uvedomovali, pretože to na sebe priamo necítime.

Napríklad ženy, ktoré spia päť a pol hodiny denne a menej, majú o 32% vyššiu pravdepodobnosť, že sa budú musieť popasovať s nejakým tým kilom navyše. Nedostatok spánku vyplavuje ghrelín, ktorý podporuje chuť k jedlu, preto človek cíti potrebu zjesť oveľa viac, ako keď sa kvalitne vyspí.

Priveľa solíte

Ak sa po slanšom jedle cítite trochu nafúknutá, nie je to len obyčajný dojem. S nadbytkom soli sa totiž telo vyrovnáva tak, že zadržiava viac vody, aby túto jedovatú látku lepšie vstrebalo a nakoniec vyplavilo. Soľ je obsiahnutá v mnohých potravinách, preto dôkladne čítajte etikety so zložením.

Zdroj: Thinkstockphotos

Čo sa solenia v kuchyni týka, snažte sa mu úplne vyhnúť a jedla dochucujte prírodnými bylinkami. Pri koreninách buďte opatrná, aj niektoré zmesi môžu obsahovať soľ.

Príliš veľa stresu

V práci všetko doháňate na poslednú chvíľu, účty vám začínajú prerastať cez hlavu, deti stále niečo potrebujú a vy im, samozrejme, ako správna matka chcete vyhovieť? Ak sa v tom vidíte, potom nie je prekvapujúce, že tuk z brucha nemizne.

Môže za to stresový hormón kortizol, ktorý sa vyplavuje práve vo chvíli, keď je človek v strese. Ten zadržiava tuky v tele a k tomu všetkému ich ešte dokáže aj trochu zväčšiť. To práve preto, aby telo bolo dostatočne silné zvládnuť všetky problémy. Ďalším dôsledkom je väčšia chuť k jedlu, pretože telo má pocit, že potrebuje viac energie, teda viac cukrov a tukov.

Zdroj: blesk.cz

TV Program

21:50 INKOGNITO
23:00 Myšlienky vraha IV.
23:55 Profesionáli II.
20:15 Plán úteku 2
22:20 INFORMÁCIE PRE TIPUJÚCICH
22:20 V divočine s Bearom Gryllsom
22:00 C.S.I.: Kriminálka Las Vegas VIII.
22:55 ŽREBOVANIE
23:05 Kravaťáci VII.
22:00 Jahôdka a jej kamaráti II.
22:20 Požiarnik Sam X.
22:35 Zabi nudu! II.
20:15 Pohanský král
22:15 Alibi na klíč
23:55 Všechny prachy světa