Ste hruška, jablko či valec? Chudnite podľa typu postavy!

Ste hruška, jablko či valec? Chudnite podľa typu postavy! Zdroj: Thinkstock
Patríte k ženám, ktoré už vyskúšali desiatky diét a stále nič? Každá vraj zaručene funguje, no vy ste nezhodili ani deko? Možno nebola vhodná pre váš typ postavy...

Odborníci na výživu zistili, že zhadzovať by sme mali podľa typu svojej postavy. To znamená, že diétny jedálniček by mal byť iný pre ženu s postavou typu jablko ako pre dámu s úzkym pásom a širokými bokmi.

Postava hruška

Ženy s postavou „hruška“ majú užšie ramená, útlejšiu hruď, menšie prsia, dlhší trup, širšie boky, rozmernejšie pozadie a silnejšie stehná. Napriek týmto rozdielom ich postava pôsobí pôvabne a veľmi žensky. Tuk sa ukladá predovšetkým v spodnej časti tela, preto sa pri chudnutí treba zamerať najmä na stehná a zadok.

Čo jesť?

Najhoršou možnou voľbou sú tučné smotanové krémy, bravčové mäso, stužené tuky a omáčky. Zakázané sú sušienky a zmrzlina. Namiesto toho zaraďte do svojho jedálnička celozrnné pečivo, menej sladké ovocie, listovú zeleninu, šalátové uhorky, zeler, sójové výhonky a ľanové semienka. Vzhľadom na to, že metabolizmus „hrušiek“ je pomalší, je potrebné dôsledne si strážiť množstvo vlákniny kvôli pravidelnému vyprázdňovaniu. Odporúčajú sa aj jogurty. Večere by mali byť čo najľahšie.

Zdroj: Thinkstock

Postava valec

Ide o druhý najčastejší typ postavy. Jej majiteľka býva štíhla s pomerne hranatou hornou časťou tela, útlejším hrudníkom a chrbtom. Ruky a nohy sú väčšinou štíhlejšie bez vyrysovaných svalov a línií. Boky sú približne rovnako široké ako ramená a pás, takže je minimálne tvarovaná. Keď začne priberať, najčastejšie sa to prejaví v oblasti brucha a pásu a tiež na vnútornej strane stehien. Nadváhu sa jej ale pri dobrej vôli darí celkom dobre redukovať, pretože máva dosť rýchly metabolizmus.

Čo jesť?

Mnoho z nich miluje sladkosti, no práve bielemu cukru by sa mali oblúkom vyhýbať. Vôbec by nemali jesť biele pečivo. Potrebujú veľa železa, na ktoré je bohatá napríklad listová zelenina. Môžu si dopriať vajíčka, syry (najlepšie kvalitné tvrdé) a ďalšie bielkoviny. Môžu si dopriať všetky druhy mäsa, okrem tučného bravčového. Výborné sú pre ne aj ryby.

Postava jablko

Takéto ženy majú hornú časť tela mohutnejšiu, širšiu a guľatejšiu ako dolnú. Najviac tukových vankúšikov sa im usadzuje na bruchu, na hornej časti stehien a na chrbte – tam často tvoria nepeknú tukovú „harmoniku“. Zadok mávajú plochý a nohy bývajú oproti zvyšku tela viditeľne štíhlejšie. Je to celkom výhoda, pretože mohutnejší trup sa dá zakryť voľnejším oblečením a džínsy či nohavice na štíhlejších nohách vyzerajú vždy dobre.

Čo jesť?

Pozor na ochutené ovsené vločky, rôzne sladené müsli a biely cukor. Keď sme už pri cereáliách, samotné neochutené ovsené vločky, najlepšie v biokvalite, nie sú vôbec zlou voľbou, ale dosladiť by sa mali maximálne ovocím alebo trochou medu. Kilá idú neúprosne hore aj z tučného mäsa, smotanových mliečnych výrobkov, slaných krekrov a čipsov. Čo ženám s postavou typu jablko naopak prospieva, sú živočíšne bielkoviny. Najviac by v ich jedálničku mala byť zastúpená zelenina, ovocie a nie príliš tučné mliečne výrobky.

Zdroj: Thinkstock

Postava X

Ženy s takouto figúrou bývajú vyššie a ich silueta pripomína presýpacie hodiny, pretože majú oproti zvyšku mohutnejšej postavy výrazne štíhlejší pás. Ďalšími znakmi sú napríklad širšie ramená, dlhší krk a mohutnejšie ruky. Priberajú predovšetkým na zadku a stehnách.

Čo jesť?

Podobne ako v prípade žien, ktoré majú hruškovitú postavu, aj „presýpacie hodiny“ bojujú so spomaleným metabolizmom. Ak nedržia kontrolovanú diétu, ľahko priberú. Najlepšími potravinami sú pre ne takmer všetky druhy ovocia a zeleniny a tiež semienka kvôli omega nenasýteným kyselinám, ktoré chránia srdce. Pre tento typ je dôležité zvýšiť príjem bielkovín (predovšetkým z bieleho mäsa a rýb) a zeleniny. Naopak, tieto dámy by sa mali vyhýbať mliečnym výrobkom plným cukru. V poriadku nie je ani biely chlieb a pečivo, zemiaky, vaječné cestoviny a tučné mäso.

Postava obrátené Y

Ženy s osím driekom a masívnymi bokmi bývajú veľmi sebakritické, ale mužom sa zvyčajne páčia. Priťahuje ich živočíšnosť objemnejších bokov, silnejších nôh a väčšieho zadku. Kedysi bol tento typ postavy považovaný za symbol plodnosti.

Čo jesť?

Udržať podobné tvary v rovnováhe je takmer nemožné. Tieto ženy musia držať rôzne diéty a máloktorá skutočne zaberie. Účinné je jesť malé porcie päťkrát denne. Z jedálnička musíte vylúčiť všetko tučné a sladké. V období prechodu sa váš metabolizmus ešte spomalí, vtedy pridajte do jedálnička čo najviac zeleniny a kvalitné tmavé pečivo. Dajte si tiež pozor na nápoje. Alkohol? Príliš veľa kalórií. Limonády? Taktiež. Takže radíme vodu ochutenú šťavou z citróna.

Každý typ postavy má svoje pravidlá aj v obliekaní: JAHODA, BANÁN, HRUŠKA: Oblečte sa podľa tvaru postavy

Zdroj: blesk.cz

Ďakujeme za vaše názory

TV Program

21:35 SOM MAMA
22:30 Pokoj v duši
00:35 POLICAJTI V AKCII
21:20 MACGYVER : NOVÉ ČASTI I.
22:20 Biele goliere VI.
23:10 Biele goliere VI.
21:00 C.S.I.: Kriminálka Las Vegas VI.
22:55 ŽREBOVANIE
23:05 Dr. House VI.
21:30 Sam a Max
21:50 Jahôdka a jej kamaráti I.
22:15 Agi Bagi II.
20:15 Ve jménu krále 2
22:05 Slunce, seno, erotika
23:45 Ďáblův houslista