Jedálny lístok pre hebkú a zdravú pleť: Máme pre vás akčný plán

Jedálny lístok pre hebkú a zdravú pleť: Máme pre vás akčný plán Zdroj: Thinstockphotos
Odborníci sa radia v tom, či strava ovplyvňuje stav pleti...Lenže výpovede mnohých žien hovoria za všetko: Áno, všetko čo zjem, sa mi odráža na pokožke!

Sme tým, čo jeme! Chcete mať krásnu pokožku? Tak potom si spolu s fitness expertkou Sarah Maxwellovou posvietime na váš jedálny lístok a poradíme, aké potraviny konzumovať, aby vaša pleť žiarila krásou! Pretože všetko, čo položíte na tanier, sa dostáva do krvi, čo prirodzene odzrkadľuje stav pokožky.

Koža je viac než len pokrývka tela

Zloženie stravy priamo ovplyvňuje kvalitu činnosti jednotlivých orgánov a celého fungovania organizmu. A z toho dôvodu je jasné, že aj koža je v ovplyvnená procesmi, ktoré v organizme prebiehajú. Všeobecne napríklad platí, že pleť so sklonom k akné úzko súvisí s jedálnym lístkom. Suchá pleť reaguje na „správnu“ alebo „nesprávnu“ stravu veľmi podobne.

Rady Sarah Maxwellovej pre zdravú pleť!

  1. Každý deň pred raňajkami vypijte pohár teplej vody s plátkom citrónu (funguje to ako skvelý detox). A ráno nikdy nevynechávam poriadne raňajky.
  2. Kamkoľvek idete, noste si so sebou malú fľašu s vodou - v kabelke, v aute, a podobne.
  3. Snažte sa počas dňa zjesť aspoň 5päť porcií rôzneho ovocia či zeleniny (zeleninu minimálne trikrát). Svoj denný príjem ovocia a zeleniny môžete ľahko zvýšiť niekoľkými jednoduchými spôsobmi – môžete si hoci vyrábať ovocné šťavy alebo zeleninové polievky.
  4. Slané oriešky či sladké sušienky vymeňte za zdravé maškrty, ako sú prúžky mrkvy alebo uhorky. Výborné sú tiež mrazené čučoriedky alebo iné lesné plody, ktoré sú pohodlným, ľahkým a chutným spôsobom, ako si stravu obohatiť o antioxidanty.
  5. Svojim deťom hovorím, že čím viac farieb budú mať na tanieri, tým viac vitamínov z takého jedla získajú. Takže keď im náhodou tanier nehrá všetkými farbami, hneď to mám na tanieri zase ja – a to hlavne od mladšieho syna! A to isté platí aj pre vás...
  6. Ak sa to dá, snažte sa vyhnúť jednoduchým uhľohydrátom: bielej múke, bielej ryži, cestovinám. A naopak zvýšte príjem komplexných uhľohydrátov, ako sú celozrnné pečivo, ovos, müsli a hnedá ryža. Tie vás zasýtia na dlhší čas a budú postupne uvoľňovať energiu počas celého dňa.
  7. Môj ďalší tip je – skúste si jedenie plánovať dopredu. Keď ma čaká náročný pracovný deň alebo keď viem, že sa nebudem môcť nikde zdravo najesť, robím si pravidelne obed so sebou do škatuľky. Už sa mi mnohokrát stalo, že som potrebovala niečo zjesť, ale v okolí nikde nič chutné nebolo. Teraz vždy dbám na to, aby som mala so sebou v taške niečo zdravé.
Sarah vám poradí, čo všetko by ste mali pre krásnu pleť zjesť Zdroj: Thinkstockphotos
Máte tip na skvelý domáci recept? Pošlite nám ho!

TV Program

09:00 Súdna sieň
10:00 Súdna sieň
11:00 POLICAJTI V AKCII
09:05 Simpsonovci XXII.
09:30 Simpsonovci XXII.
10:00 Dovidenia, stará mama! II.
08:25 POLICAJTI V AKCII
09:35 Prvé oddelenie II.
10:00 Prvé oddelenie II.
09:05 Pat a Mat
09:15 Medzi nami zvieratkami
09:20 Jojko záchranár
08:10 Mozek v plamenech
09:50 Lagerfeld - důvěrné
11:25 Dívka z románu