Polojasno
Bratislava
Radomír, Albín
1.3.2024
Týchto 5 potravín vám pomôže s problematickou pleťou: Zbavíte sa vyrážok aj akné
Zdielať na

Týchto 5 potravín vám pomôže s problematickou pleťou: Zbavíte sa vyrážok aj akné

Zdroj: Profimedia

Aj keď neexistuje žiadna špeciálna, ktorá by dokázala zázračne zlikvidovať problémy s pokožkou, sú potraviny, ktoré môžu jej stav a kvalitu výrazne zlepšiť.

Akné a problémy s pleťou spôsobujú mnohé faktory. Na stav pokožky vplýva vek, genetika, stres, životný štýl, ale aj lieky a váš jedálniček. Výživoví experti potvrdili, že ku krásnej, žiarivej, a najmä zdravej pleti vám môže týchto päť potravín výrazne pomôcť.

1. ​Orechy 

Pistácie a brazílske (para) orechy obsahujú vitamín E, ktorý zlepšuje vitalitu a zdravie  pokožky. Štúdie ukázali, že pistácie majú priaznivý účinok na telo reguláciou hladín inzulínu, čo môže viesť k zlepšeniu akné. Okrem zinku obsahujú aj vitamíny A, C a E.  

Para orechy na druhej strane obsahujú antioxidant nazývaný selén, ktorý môže pomôcť zlepšiť akné tým, že znižuje zápal.  

"Selén je stopový prvok, ktorý by mal byť súčasťou vyváženej stravy. Selén má antioxidačné vlastnosti a môže pomôcť chrániť pred starnutím, ako aj podporovať imunitné funkcie," povedal doktor Turner pre popsugar.co.uk. Odborník zároveň dodal, že s množstvom orechov to netreba preháňať, rozhodne totiž neplatí, že čím viac, tým lepšie. Maximálne malá hrsť denne je podľa neho ideálna.  

Profimedia

2. Ovocie 

Jablká, čerešne, banány a maliny sú bohaté na vitamíny, ktoré svojimi vlastnosťami ochraňujú pokožku. Červené hrozno je vhodné konzumovať aj so semienkami, dopĺňa Dr. Rachelle Wood z Kanady, odborníčka na výživu.  

"Ovocie a semienka obsahujú silné prírodné antioxidanty, u ktorých sa preukázalo, že liečia zápalové ochorenia kože, a to dokonca aj psoriázu a ekzém," dodala.  

Avokádo nie je len bohaté na vitamín E, ale obsahuje aj vlákninu a mononenasýtený olej, čo môže pomôcť pri stabilizácii hladín cukru v krvi a v hormónoch. Toto ovocie je vynikajúce aj ako maska na pleť, dokáže vynikajúco obnoviť a hydratovať pokožku. 

Profimedia

3. Zelenina 

Väčšina zelenej a listovej zeleniny je pre pokožku ako liek. Špenát, hlávkový šalát, kel, brokolica a mangold sú prínosom pre jedálniček, pretože majú vysoký obsah vitamínov, antioxidantov, železa a vápnika.  

Zatiaľ čo zelené druhy chránia pred voľnými radikálmi, ktoré rozkladajú kolagén, odborník na výživu Dr. Kellyann Petrucci dodáva, že oranžové druhy, ako napríklad sladké zemiaky a mrkva, môžu pomôcť pri obnove kolagénu. Zdravá dávka vitamínu A dokáže zabrániť aj upchávaniu pórov. 

unsplash/randy-fath

4. Čaj 

Mnohé štúdie potvrdili, že pitie niektorých druhov čaju pomohlo ľuďom poraziť akné spôsobené hormonálnou nerovnováhou. Jedna štúdia naznačila, že pitím mätového čaju je možné znížiť hladinu androgénu (hormónu spojeného s vývojom akné). 

Čaj z kurkumy sa odporúča pre svoje terapeutické účinky a protizápalové vlastnosti. Látka kurkumín môže hrať dôležitú úlohu v súvislosťami s baktériami, ktoré spôsobujú akné. Vynikajúce účinky dosiahnete aj pitím žihľavového a zeleného čaju. Ani pri čajoch to však netreba preháňať s množstvom.  

Profimedia

5. Celozrnné produkty 

Celozrnné výrobky, ako napríklad quinoa, môžu zlepšiť stav pokožky s akné, pretože majú nízky glykemický index a sú bohaté na selén. Ďalším príkladom je hnedá ryža, ktorá poskytuje bielkoviny, horčík, vitamín B, ako aj antioxidanty. Celozrnné výrobky obsahujú polyfenoly a karotenoidy, ktoré vám pomôžu nielen k zdravej pleti, ale sú účinné aj v boji proti vráskam.  

unsplash/shashi-chaturvedula

Súvisiace články

Najčítanejšie