5 ranných návykov, po ktorých sa priberá: Minimálne jeden robíte určite aj vy!

17.04.2017 07:00 Preženu.sk Chutne a zdravo
5 ranných návykov, po ktorých sa priberá: Minimálne jeden robíte určite aj vy! Zdroj: Profimedia
Vašu hmotnosť neovplyvňuje iba to, čo si položíte na tanier, ale aj ďalšie veci, o ktorých ste možno doteraz netušili. A možno jeden z týchto dôvodov vám bráni schudnúť!

"Najväčšia chyba, ktorú ľudia robia pri snahe schudnúť, je, že začnú deň nesprávnou nohou," hovorí Susan Peirce Thompson, Ph.D., odborníčka na chudnutie. Podľa nej sú práve prvé momenty po zobudení rozhodujúce pre to, čo budete robiť a ako sa budete spravovať počas celého dňa. Základom úspešného chudnutia sú podľa nej práve správne ranné návyky. Toto je zoznam tých, ktoré nášmu zdraviu a postave rozhodne neprospievajú.

Ranné návyky, po ktorých sa priberá

Príliš veľa spánku

Tak ako môže byť príčinou priberania nedostatok spánku, rovnako vám môže uškodiť aj keď spíte priveľa, to znamená desať a viac hodín. Počas spánku sa tvorí hormón leptín, ktorý dáva telu vedieť, že je sýte. Ak však budete spať málo či priveľa, nebude fungovať tak, ako má. Preto aj z tohto dôvodu je ideálne spať 6-8, maximálne však 9 hodín.

Zdroj: Thinkstockphotos

Prebúdzanie sa do tmy

Odborné štúdie dokázali, že ľudia, ktorí nemali ráno dostatok denného svetla, mali výrazne vyššie BMI oproti tým, ktorí hneď po prebudení roztiahli závesy a vystavili sa dennému svetlu. A to platí bez ohľadu na to, koľko jedla zjedli. Odborníci uvádzajú, že 20 až 30 minút denného svetla môže ovplyvniť vaše BMI. Tento zvyk si osvojte čo najskôr, je to jednoduché! Ihneď, ako ráno vstanete, roztiahnite závesy alebo žalúzie v celom byte. Nielen, že sa rýchlejšie preberiete, ale aj ľahšie schudnete.

Zdroj: Profimedia

Neporiadok v spálni

Tento bod vás prekvapí asi najviac, ale rovnako je podložený štúdiami. Ak si ráno neusteliete posteľ a máte večne neporiadok v spálni, máte podľa odborníkov väčšie predpoklady na priberanie. Ľuďom, ktorí si po sebe upratujú a majú v spálni čisto a útulne, vraj viac záleží na tom, čo konzumujú a poctivo si pripravujú zdravé jedlo aj do práce. Je dokázané, že tieto osoby aj ľahšie odolávajú pokušeniam na sladké a nezdravé potraviny.

Zdroj: Profimedia

Zabúdate sa vážiť

Niektorí tvrdia, že ak chcete schudnúť, nemáte sa vážiť často, naopak tieto výskumy ukázali, že každodenné ranné váženie vraj pomáha telesnú váhu znížiť. Vysvetlenie je jednoduché. Váha je ráno najnižšia, čo môže človeka pozitívne motivovať.

Zdroj: Profimedia

​Vynechávate raňajky

Tak, ako jesť ráno nezdravé potraviny, je škodlivé aj vynechávať raňajky úplne. Výživoví experti potvrdili, že ak budete raňajkovať jedlo bohaté na bielkoviny, vlákninu a sacharidy s energetickou hodnotou približne 2500 kj, oveľa ľahšie potom odoláte chutiam na sladké a nezdravé jedlá počas celého dňa.​

Zdroj: Profimedia

Zdieľaj článok na Facebooku

Ďakujeme za vaše názory

TV Program

12:55 Miliónový nadhadzovač
15:50 NOVÁ ZÁHRADA
16:55 NA CHALUPE
13:05 Hoď svišťom II.
13:55 Kamarát do dažďa
15:30 Roborex
13:25 ČERT NIKDY NESPÍ
14:35 INKOGNITO
16:00 Moja mama varí lepšie ako tvoja - ŠPECIÁL
13:40 Robošváb II.
14:05 Hovoriaca Kniha kúziel
14:30 Sherm a jeho mikróby
12:00 Loď lásky
13:45 Muž a jeho pes
15:25 Marie